čtvrtek 21. října 2010

Zima je tu & Global English

Tak a máme tu sníh. Netrvalo to dlouho a poté, co jsme viděli sníh kousek ve Švédsku a po cestě do Geirangeru (a samozřejmě na vrcholcích hor) nám napadl sníh i v Trondheimu! Celou středu bylo úplně vánoční počasí - bylo bílo a svítilo sluníčko. Měl jsem naprosto perfektní náladu.





Byl jsem navíc se Sandrou na přednášce "Global English", která je o různých dialektech angličtiny, o vývoji jazyka atd. Sandra tam chodí od začátku, mě na to zbyl čas až teď a docela lituju, že jsem tam nezačal chodit dřív, protože je to naprosto suprová přednáška. Ženská co to vyučuje je správná, v žádném případě není nudná, ta dvouhodinovka mi utekla jak nic. A hlavně ten topic je pro mě dost aktuální a zajímavý. Ani jsem se nenadál a už byl konec.

Většinu té středeční přednášky se zabývala rozdíly mezi britksou a americkou angličtinou. Rozdíly pak ilustrovala na americkém překladu Harryho Pottera - ani jsem nevěděl, že existuje americká verze. Hnedka mi bylo jasné, proč mi Meg někdy úplně nerozuměla ... např. Meg by nikdy neřekla "I need to go to the toilet" ... v americké angličtině je toilet prý skoro vulgární. Vždycky říká "I need to go to the bathroom" ... atd. atd.

Dozvěděl jsem se fakt spousu zajímavých věcí a dokonce jsem si i dělal poznámky - to se mi na přednášce stává málokdy ... fakt super! A ještě lepší je, že si o tom všem můžu s Meg pokecat a pozjišťovat víc co a jak funguje, jak říkají tohle a jak tamto - je to super mít takový slovník na bytě (navíc v takovém krásném obalu :)).


Žádné komentáře:

Okomentovat