čtvrtek 28. října 2010

Středeční škola

Tuhle středu jsem měl nejdelší školu vůbec za svůj pobyt tady ... Začalo to mojí vlastní přednáškou - kryptografií v 8 ráno. Po skončení jsem se přesunul na přednášku Norwegian history, kam chodím se Sandrou, Tabeou a Alicí v podstatě od začátku. Na tuhle přednášku chodím docela rád - nemám ten předmět zapsaný, ale je to zajímavé - navíc se tam střídají přednášející, takže je to i docela pestré.

Po historii jsme se se Sandrou a Tabeou trochu zdrželi na chodbách v Gloshaugenu, protože se tam zase prezentovaly jakési firmy a dávaly spoustu věcí zdarma. Na to my tak nějak slyšíme, takže jsme si ten čas udělali. Samozřejmě jsme se zastavovali jen u stánků, kde byli věci, které nás zajímaly - to je typicky ovoce (u jednoho stánku měli čerstvé jahody!), cookies a pak užitečné věci jako čepico-šátko-šály, sportovní flašky na vodu apod. Zastavil jsem se u týpka, který měl fajný free stuff a začal jsem se ho vyptávat na tu jeho firmu. Zabývalo se to pokládáním el. kabelů pod mořem a vůbec technologiemi těch kabelů jako takových. Oprášil jsem svoje znalosti fyziky a začal se týpka vyptávat na jakési věci kolem toho - měl tam totiž modely těch kabelů, které mě docela zaujaly. Týpkovi jsem se zřejmě líbil, protože mi potom vrazil adresu, kam mám určitě napsat, že mi dá víc info, protože se zřejmě o to dost zajímám :)) Pobrali jsme free stuff, který tam měl a šli k dalšímu stánku. Dokonce to bylo tak přesvědčivé, že jsem zmátl i Sandru, která se mě pak taky ptala, jestli jsem se o to fakt zajímal nebo jsem jen chtěl ty free věci :))

S plnými baťůžky free stuffu jsme se se Sandrou přesunuli do Dragvollu - šli jsme oba pěšky (Sandře totiž vypršela karta na bus a rozhodla se, že taky zkusí všude chodit pěšo). Je to docela štreka, protože Dragvoll je na opačné straně než Gloshaugen - zabralo to asi 45 minut. Tam jsme si zalezli do menzy a vybalili vlastní obědy, které jsme měli z domu připravené, povídali si a čekali do 14:00 než začne přednáška Global English.

Přednáška byla opět výborná - tentokrát byla na programu irská angličtina a angličtina černochů v Americe. Podle těch pravidel, které jsme se tam dozvěděli, by pro nás byla angličtina černochů asi nejpřirozenější :)) Mají totiž vícenásobné zápory, "th" vyslovují jako "d" nebo "t", nedávají "s" na konci slovesa pro třetí osobu atd. Přednášející říkala, že velmi často se angličtina černochů v Americe považuje za "bad English", což je ale špatně, protože je to dialekt jako třeba britská angličtina, má to jasné pravidla, která jsou prostě jen odlišná od standardní angličtiny.

Žádné komentáře:

Okomentovat