pondělí 4. října 2010

Pátek - narozeniny vol. 2

Páteční dopoledne jsem téměř celé strávil v počítačovce, páč bylo potřeba zařídit pár věcí. Kolem dvanácté jsem se vrátil na pokoj, kde na mě čekala Meg. Ve čtvrtek, když jsme měli společný oběd jsme se totiž domluvili, že ji naučím něco málo vařit, páč mi taky chce udělat někdy oběd :) Chtěla začít hodně zlehka - poprosila mě, abych ji "naučil" jak se dělají míchaná vajíčka ... člověk by řekl, že tady opravdu není co vysvětlovat a co se učit ... omyl :))

První věc, na které se Meg zasekla bylo máslo ... v Americe mají totiž máslo ve spreji, člověk tím postříká pánvičku a je hotový, může smažit ... Meg, samozřejmě kromě vajec neměla žádné suroviny, takže jsem ji podal kostku másla, že to zvládnem i bez spreje ... vůbec neuměla odhadnout kolik tam toho dát ... kdy tam může na tu pánvičku přidat cibuli, kdy přidat vajíčka a jak dlouho je smažit, kolik tam dát soli ... Asi nejlepší zážitek z celého "vaření" bylo když Meg krájela cibuli ... krájela ji evidentně poprvé v životě a bylo to neskutečně roztomile nešikovné :) Když jsem ji potom ukázal jak se krájí cibule byla z toho unešená jak je to "geniální" :)) Já jsem paralelně připravoval kuřecí maso (uleželé s trochou koření - pepř, sůl, chilli) nejdřív trochu posmažené a pak podušené spolu s kukuřicí a hráškem, k tomu jsem v troubě udělal hranolky (je to super dělat hranolky v troubě, člověk nepotřebuje ani kapku tuku, takže to je o trochu menší zlo než normální hranolky, ale chutná to stejně dobře).

Než se dodělala ta kuřecí směs, tak jsme pojedli jako předkrm vajíčka. Meg to obzvláště chutnalo, protože to bylo snad její první jídlo v životě, které sama uvařila a bylo složitější než instantní "Cheese & Macarroni" :) Pak jsme se vrhli na to kuřecí. Též se to povedlo a oběma nám chutnalo. Jako dezert se mi den předtím podařilo ve škole ukořistit dva muffiny (na chodbě tam kdosi cosi prezentoval a rozdávali tam zdarma muffiny ... s Pepou jsme samozřejmě každý pobrali dva ... ne že bychom teda věděli, co to tam prezentovali, že ...). Opět jsme se s Meg trochu dýl zakecali, takže jsem prošvihl lekci jógy, která začínala ve dvě ... to mě trochu mrzí, protože páteční lekce bývá hodně dobrá, ale nevadí - měli jsme s Meg fajné odpoledne, takže nuda nebyla.

Kolem čtvrté hodiny jsem se potichoučku vytratil z bytu a zamířl k Pepovi. Byl jsem s ním domluvený, že u něj upeču dort pro Meg k jejím jednadvacetinám. Nechtěl jsem to dělat u mě na bytě, protože jsem chtěl Meg překvapit. Narozky měla až v sobotu, ale vzhledem k tomu, že já jsem v sobotu brzo ráno odjižděl na chatu, bylo potřeba dort udělat v pátek. Už ráno jsem nakoupil všechny potřebné suroviny, půjčil si formu od Sandry. Pepa mi s pečením pomohl. Snažili jsme se vyhnout tomu, aby se dort propadl tak jak ten předchozí pro Alici ... rozehřáli jsme troubu na víc stupňů a čekali. Vypadalo to dobře, hodně dobře ... pak se to samozřejmě propadlo :) Později než den předtím, ale propadlo. Opět to nebylo nic co by čokoládová poleva nespravila, ale docela by mě zajímalo čím je to způsobené ...



Dodělali jsme to tak akorát před tréninkem floorballu Vzhledem ale k tomu, že jsem chtěl s Meg taky ty narozky chvilu oslavit, tak jsem se na trénink vykašlal a šel s dortem domů. Meg zrovna byla v kuchyni. Byla z toho naprosto nadšená ... udělalo ji to radost. Počkali jsme než se vrátí Mirijana a udělali si malou minioslavu ... takovou přípravu na big-birthday-party, která se pak na našem bytě konala v sobotu. Dokonce jsme se rozhodli přizvat naši španělskou spolubydlící ... takže máme i naše první jubilejní společné roommate photo :) Dort opět všem chutnal a všichni se podivovali nad tím, že jsme to vyrobili sami s Pepou :)



Když jsem se v neděli večer vrátil domů z chaty, čekalo mě nemilé překvapení ... Meg si v sobotu na tréninku vykloubila rameno :( Zrovna v den svých narozek ... nevypadá to ale nijak vážně, byla u doktora a říkal, že by se to mělo během dvou týdnů dát nějak do kupy ... takže náš společný výlet by neměl být ohrožen. Oslava v sobotu proběhla i tak a byla bouřlivá - co jsem viděl fotky a co říkala Mirijana, která uklízela všechen bordel (a to říkala, že bordel je slabé slovo pro to, co tam bylo :)). Docela mě mrzí, že jsem doma nebyl. Jinak Mirijana taky chtěla pro Meg upéct dort ... bohužel naše trouba je asi nějaká vadná a hřeje jen shora, takže když dort vyndala, shora byl hotový a dole byl syrový ... takže ho musela celý vyhodit :( Ještěže jsem já pekl u Pepy.

Žádné komentáře:

Okomentovat