čtvrtek 7. října 2010

Snídaně jak se patří

V úterý večer jsme se opět sešli v kavárničce zahrát nějaké deskové hry ... už nemůžu říct, že jsme tam šli na wafle, protože za 10 NOK si téměř nikdo nedal ... Každopádně byla to sranda a taky jsme se od Pascala dozvěděli jednu velmi důležitou informaci ... a to tu, že ve středu je u nás ve škole od 7:30 do 10:00 ve všech kantýnách snídaně pro studenty zdarma.

Nejdříve jsme tomu nějak nechtěli uvěřit, protože jen tak z hecu dát tolika studentům zdarma jídlo je poměrně drahá záležitost, že ... každopádně na to byly jakési plakáty (samozřejmě v norštině, proto jsme to předtím nezaznamenali). Vzhledem k tomu, že víme jak to chodí, když je někde něco zdarma, domluvili jsme se s Pepou, že sraz v Moholtu dáme v 7:00, tak abychom byli 7:30 připraveni pobrat vše co půjde.

6:40 jsem se vzbudil, dal si sprchu a takticky vynechal snídani. 7:20 jsme byli v kampusu jak na koni (Pascal dorazil asi pět minut po nás) a šli jsme zkontrolovat nejbližší kantýnu, esli se tam opravdu něco chystá. A ano, skutečně tam byli nějací lidi, kteří nosili na stoly mísy se sýrem, salámem, šunkou, misky s marmeládou, máslem, paštikou ... a taky hafo džusů (pomeranč/jablko), kafe a čaje. To co mě ale potěšilo úplně nejvíc byly tácy se zeleninou - papriky všech barev, rajčata a okurky.

Byli jsme velmi potěšeni a myslím, že to na nás bylo i dost vidět (mimo jiné kůvli tomu, že v 7:20 jsme byli opravdu první, kdo tam přišel a těch deset minut jsme prostepovali před vchodem). Když odbylo 7:30 naklusali jsme ke stolům, pozdravili paní ... ta se nás zeptala, esli vůbec víme proč to tady celé je ... věděli jsme, že SiT (organizace, která stojí za vším studentksým v Trondheimu - koleje, kantýny, ...) slaví nějaké narozeniny. Tak jsme ji popřáli happy birthday a vrhli se na jídlo.

Talířky byly skutečně malé (organizátoři nějak neodhadli, že tady studují taky češi, kteří se o jídle zdarma dovědí) a tak jsem si halt musel pro svou porci vzít talíře tři ... jeden na zeleniu, druhý na salám a šunku a třetí na chleba. K tomu jsem přibral nějaké máslo a marmelády. Po prvním kole přišlo kolo druhé. Celkově jsem natlačil asi 6 krajíců chleba především se šunkou. Pořádně jsem si taky přihnul džusu. Výborné. Už tomu je docela dlouho, co jsem měl šunku a papriky / okurku / rajče a taky to bude nějaká doba co jsem se tak nacpal.

8:15 nám začínala přednáška. Nějak jsme se nemohli s těmi plnými žaludky soustředit, tak jsme to o přestávce zabalili a šli se podívat co dávají v druhé kantýně. Menu bylo velice podobné. Potkali jsme tam Sandru s Alicí, které si taky přišly dát trochu něčeho zdarma.

Dal jsem si druhou snídani (tentokrát menší). Pak už jsem neměl sílu do sebe nacpat víc chleba, tak jsem pojídal jen tak volně šunku s rajčaty a popíjel džus. Musím říct, že po dvou vydatných snídaních během dvou hodin jsem byl plný, jen co je pravda. Oběd skutečně potřeba nebyl :)

Máme i nějaké fotky - Pascal to zdokumentoval, až se to ke mně dostane, přidám to sem.

Žádné komentáře:

Okomentovat