pondělí 20. září 2010

Zpět z Lofot

Tak asi před třemi hodinami jsme se vrátili z našeho pětidenního výletu na Lofoty. Po dvanáctihodinové cestě autem jsem unavený, jen co je pravda, ale dal jsem si mordu a šel jsem na přednášku v osm (tak nějak jsem vůbec nespal, páč v autě se to moc nedalo - byli jsme hodně namačkaní a cesty dosti klikaté) ... dal jsem si doma jen sprchu, vybalil věci, udělal vajíčka na snídani a šel do školy ... ne že bych z té přednášky něco měl ... ale chtěl jsem hlavně jít do počítačovky, abych začal sepisovat zážitky z Lofot ...

Jak to vlastně začalo ... Pascal potkal na hiku první týden dvě francouzky a řekli si, že by nebylo špatné podniknout výlet na Lofoty ... přes Alici a Pepu se to doneslo až ke mně a já samozřejmě s takovým výletem nemohl než souhlasit. Za polární kruh jsem se prostě vždycky chětl podívat a navíc když jsem viděl fotky z Lofot, nebylo co řešit ... Po dvou setkáních v kolejní kavárně to vypadalo, že nás pojede asi 17 ... ale plány to byly divoké, protože jsme neměli nikdo téměř žádné vybavení a někteří chtěli jet autem a jiní vlakem. Někteří chtěli hlavně lozit a tedy zůstat víceméně na jednom místě, jiní preferovali pořádně to prochodit a vidět toho hodně. Nakonec se ustanovily tři skupiny. Horolezci s Pascalem v čele (těch bylo nejvíc - a taky to jsou největší hardcoráři :)), Pepa s Petrou - ti chtěli lozit, ale neměli vybavení na lození, ale jeli vlakem, takže ze začátku byli se skupinou horolezců a pak skupinka, která chtěla prochodit co nejvíc a která jela autem - já, Pauline, Camille, Alice a Andreas.

Alice - jediný zástupce z mojí hlavní party se kterou trávím většinu času.
Pauline - francouzska, je to správná horalka (to bylo na první pohled jasné i podle oblečení a celkového vybavení, navíc je to instruktorka sjezdu na lyžích), nebála se nasadit dobré tempo a držela se se mnou a Andreasem v čele
Camille - francouzska - byla to naše mamina na tom tripu :) Zařizovala jídlo a obecně se starala o celkové pohodlí skupiny. Byla týden předtím trochu nemocná, takže nebyla úplně fit, některé kopce s náma nešla. Pauline i Camille naštěstí na rozdíl od většiny ostatních francouzů mluví dobře anglicky, nemají problém se vyjádřit (i když francouzský akcet je mrtě poznat :))
Andreas - ital - správný týpeček (kamarád spolubydlícho Pauline), pohodář, lozí a je to taky horal, měl pořádný foťák, takže budou hezké fotky

Pauline
Andreas
Pauline a Camille

Na mojí skupince bylo parádní, že Pauline s Camille se ujaly organizace a zařídily půjčení auta, sehnaly potřebné vybavení (stany, vařiče) a pozjišťovaly na internetu nějaké trasy na hike apod. Ale hlavně ... všichni jsou to správní lidi, se kterýma byla sranda a celý výlet byl parádní. Suma sumarum jsem si to užil naprosto maximálně. Pobyt v Trondheimu je jako sen ... a výlet na Lofoty byl sen ve snu, tolik intenzivních zážitků v tak krátkém čase ... to se jen tak nevdí!

Ve středu jsme domluveni, že se sejdem v kavárně na "Lofoten after party" - pořádně probrat zážitky i s ostatními skupinkami a hlavně nasdílet fotky a vyrovnat peníze (každý platil něco, takže je potřeba to propočítat a podělit ... bude to nechutně mastná částka, ale je mi to fuk, prdím na peníze, za to co jsme zažili to stálo ... )

Psal jsem si během tripu deník, takže postupem času tady přibudou posty ke každému dni včetně fotek (to ale asi bude chvíli trvat, protože většinu fotek má Pauline, Camile a hlavně Andreas), takže není důvod se obávat, že bych cestu za polární kruh odbyl jen tímto postem "bylo to super" ... ;)

Žádné komentáře:

Okomentovat