pátek 10. září 2010

Aikido

Na čtvrtek odpoledne jsem až doposud neměl žádný pravidelný program. To jsem chtěl napravit a tak jsem se zašel podívat na lekci Aikida. Nebyla to sice úplně první lekce (ta byla v úterý), ale bylo to taky pro začátečníky. Bylo tam na můj vkus zase poměrně dost lidí, ale ještě pořád to bylo v mezích. Lektoři (bylo jich tam víc) byli naprosto super. Když viděli, že nemluvím norsky, okamžitě přešli do angličtiny a vedli celou lekci v angličtině.

Nebyl jsem sám, kdo nebyl na úterní lekci, takže v rychlosti zopakovali to, co dělali v úterý, abychom byli v obraze a hned jsme přešli na cvičení. Zejména protahovací, protože nejdůležitější je flexibilita těla. Tady jsem opravdu ocenil předchozí návštěvy jógy, protože to protahování byla ještě větší morda než v józe ... pak jsme začli cvičit pády na zem a dělat ve dvojicích techniky obrany pro různé útoky.

Když to předváděli ti instruktoři, vypadalo to naprosto jednoduše, pár klidných pomalých pohybů, které byly elegantní. Když to člověk ale měl udělat, tak to vůbec nebylo jednoduché, bylo to vyčerpávající a rozhodně ani zdaleka elegantní :) Byl jsem ve dvojici s týpečkem, který byl o 5 cm vyšší a tak o 10 kilo těžší, takže jsem si dal doboru mordu, ale vůbec mi to nevadilo - aspoň se člověk nemusí bát, že někomu něco udělá. Každý útok se trénoval tak 15 minut, instruktor to vždy zakončil. "Well done! Now everyone can do it quite well"!. Bylo to povzbuzující, ale hodně z nás cítilo, že to "quite well" úplně nebylo a že to bude chtít ještě hodně času a cvičení. Celý trénink jsme pak zakončili dalším protahováním - zejména nohy a pak záda. Týpeček si mě nahodil na záda a bylo - takhle jsem si svoje počítačem zdeformovaná záda už dlouho neprotáhl :)

Po hodině a půl cvičení jsem byl fakt unavený a protažený, jen co je pravda. Ale byl jsem maximálně spokojený. Líbilo se mi to hodně - hlavně přístup těch instruktorů - byli vstřícní, mluvili anglicky a člověku to ukázali klidně dvacetkrát. Určitě tam chci jít znova, bohužel trénink v úterý se mi kryje s floorballem :( To mě štve, páč bych moc rád chodil na oboje ... uvidíme, no - ale u Aikida je pravidelný trénink důležitější než u floorballu, takže to vidím tak, že v úterý budu chodit na Aikido a na floorball jen v pátek.

Takže můj program teď vypadá následovně:
Úterý - floorball / aikido (časy se kryjí)
Středa - jóga
Čtvrtek - aikido
Pátek - jóga & floorball

Žádné komentáře:

Okomentovat