pátek 24. září 2010

Lofoty - 4. den (18.9.)

Noc na pláži byla asi nejlepší z celých Lofot, byl jsem vyspaný lépe než dobře. Hned od rána jsme se vzbudili do jasného počasí a tak už smotná snídaně na pláži byla víc než příjmený zážitek.

Ráno po snídani - píšu deník, hoky plánují další trasu

Na dnešní den jsme naplánovali jen menší hike ve vesničce Hov. Krom velkého golfového hřiště v té vesničce nebylo nic moc. Plán byl vylézt na nejvyšší kopec tam (zhruba 350 m n.m). Bylo to hodně, hodně příkré (navíc místy dost bažinatý povrch), takže docela morda, ale výsledek stálo to za to! Počasí (jako během celého našeho pobytu) bylo více než výborné a sluníčko jen dokreslilo už tak úchvatný výhed. Myslel jsem si, že po západu slunce a polární záři, které jsem zažil den předtím mě už máloco dokáže dostat, ale tanhle výhled to zvládl ...

Na vrcholku jsme pobyli docela dlouho, protože jsme tam jednak poobědvali, ale hlavně se opalovali a kochali se výhledem. Dolů jsme seběhli jak nic (bylo to docela nebezpečné, ale cítili jsme se po tom vrcholku jako páni světa ... takže nás nemohlo nic zastavit :))

Další plán bylo dojet do Henningsværu za ostatními a rozložit náš tábor. Stanovali blízko cesty u menšího jezera. Bylo to celé obklopené horama, svítílo tam slunce jen velmi krátkou dobu během dne, takže to bylo dost studené a vlhké místo, ale jako základna pro lezení ideální. Když jsme tam přijeli, Pascal a spol. tam nebyli, zašli jsme se teda podívat do města. Udělali jsme si tam procházku podél pobřeží, pozevlili v přístavu a užívali sluníčka vyvalení na kamenech.

Když jsme se vrátili do tábora pářad byl ještě prázdný. Postavili jsme si naše stany, otevřeli pivka a chipsy a čekali na ostatní. Ti se vrátili během hodinky naspeedovaní jak radioaktivní veverky. Z lezení meli v sobě tolik endorfinu, že to z nich pomalu teklo :) Byli nakonec jen tři, protože den předtím se od nich odpojila skupinka italek. Byl to teda Pascal, Matthieu (francouz) a Misha. Tihle tři týpci byli teprve správní horalé! Misha rozdělal oheň (velký jak prase) jak nic i když dřevo bylo vlhké, uvařili na ohni špagety a fazole a začli vykládat co všechno podnikali ... mazec ... proti nim jsem si připadal jako nejvíc rozmazlený amík, který jde do přírody s mobilním hotelem ... spali samozřejmě pod širákem, stany měli jen na batohy ... přestože díky tomu jezeru bylo vlhko jako prase a měli ráno komplet mokré spacáky ... (dokonce i stany byly hodně vlhké, museli jsme je další den sušit!)

Celý večer nám kolem pobíhala liška, která se snažila ukořistit nějaké odpadky. Během noci pořád budila Pascala, který ji odháněl :))

Relevantní album zde: http://norway-photos.rajce.idnes.cz/Lofoty_-_4._den_18.9._-_Stepan/