pátek 24. září 2010

Lofoty - 5., 6. den (19. - 20. 9.)

Neděle byla pro nás posledním dnem na Lofotách. Ráno jsme se rozloučili s Pascalem & spol. ještě před snídaní, protože v našem tábořišti bylo fakt hodně vlhko a kosa a my, rozmazlení ze slunných písečných pláží s nádherným výhledem, jsme chtěli posnídat na nějakém hezčím místě. Alice zůstala s Pascalem, protože si chtěla taky trochu zalozit, takže jsme vyrazili jen my čtyři (Pauline, Camille, Andreas, já). Trajekt ze Svolvær nám jel až v 16:00, takže jsme ještě měli dost času na to něco podniknout. Plán byl půjčit si někde loďku / kánoe / kajak ... zkrátka jít na vodu.



Náš plán bohužel dost ztroskotal, protože mimo sezónu byla spousta půjčoven zavřených a v dalších dvou měli zrovna tento víkend dovolenou. Zkoušeli jsme dokonce i nějaké soukromé loďky. S Andreasem jsme zazvonili na jeden barák, u něhož byli tři loďky, přesně podle našich představ ... Týpek nám otevřel, začli jsme nenápadně otázkou, esli neví, kde bychom mohli nějakou loďku půjčit (i když jsme věděli, že to nikde nejde, protože jsme všechna místa v okolí už měli projeté a ověřené) a pak jsme pozvolna přešli k tomu, esli by nám náhodou nechtěl loďku na chvíli půjčit / pronajmout ... Bohužel to nevyšlo, protože už měl ty loďky zazimované, takže nechtěl aby znova šly do vody ... ale i kdyby zazimované nebyly, nevím esli by nám je půjčil ...

Selhání našeho plánu s loďkou nás trochu rozhodilo a nakonec jsme nic kloudného nepodnikli. Zevlili jsme jen tak v autě po okolí, dali si malou procházku podél pobřeží a poobědvali. Kolem třetí jsme dorazili do přístavu, kde už na nás čekala Alice, která tam dojela busem. Ta si lezení užila maximálně, takže neděli měla z nás všech asi nejlepší. Navíc se začalo zatahovat a tak jsme si znovu vážně uvědomili, jaké jsme měli mega štěstí, že všechny dny předtím jsme měli tak krásné počasí ...





Koupili jsme si lístek na trajekt do Skutviku (tentokrát to bylo trochu levnější, protože cesta trvala jen dvě a půl hodiny - stálo to 620 NOK se vším všudy, za auto i za osoby v něm). Na cestu jsem vytáhl poslední zásoby čokolády (čokoláda z eurotripu od Meg) ... z nějakého důvodu nás to naspeedovalo a začala panovat hodně veselá nálada, takže to bylo fajné. Cestu na trajektu jsem si dost užil - většinu doby jsem byl venku na palubě a pozoroval okolí a mizející Lofoty ... dost foukalo a tak ostatní po chvíli šli dovnitř (já byl v pohodě, softshell opět ukázal své kvality!) a prospali většinu cesty. Já chvíli spal taky (asi půl hoďku), ale vedle mě si hrála jakási děcka, která byla hlučná (což mi nevadilo). Čas od času ale zavadili o mé nohy, což už mě ze spánku vyrušilo ... takže jsem šel zase ven :)




Zhruba v 18:20 jsme dojeli do Skutviku ... tam nás čekala už jen vidina dvanáctihodinové mordy v autě ... Opět to odřídila Camille, Pauline a Andreas. Jednu dobu jsme měli fakt krizi ... všichni byli unavení, ale nemohli spát, bolelo nás celé tělo a byli jsme hladní - čas na večeři! :) Zastavili jsme na benzínce a na přilehlých lavičkách jsme vybalili naše náčiní a udělali poslední těstoviny s omáčkou, tuňákem (nejsem si úplně jistý do jaké míry je legální a bezpečné používat plynové vařiče 20 metrů od benzínky, ale nikdo si nestěžoval ... :)) Já jsem pak ještě klasicky umyl všechno nádobí (stejně jak jsem to dělal po celou dobu našeho tripu, tj. vzal jsem poslední zbytky chleba a pořádně jsem všechny hrnce a talíře vytřel :)) Večeře nás všechny hodně vzpružila a zase zavládla veselá nálada, kdy jsme si projeli všechny fráze vzniklé během výletu (něco jako "no kidding" po puťáku v Jeseníkách, tady jich ale bylo víc ;))

V pondělí v šest ráno jsme zaparkovali před Bunnprisem u kolejí. Rozebrali jsme si věci z kufru. Camille se nabídla, že vezme všechno nádobí a hodí to do myčky (bydlí na privátě) a že nám to donese ve středu na sraz v kolejní kavárničce. Rozloučili jsme se a totálně ospalí a špinaví jsme se rozešli s vidinou dvou věcí - sprchy a postele ... :)

Relevantní album zde: http://norway-photos.rajce.idnes.cz/Lofoty_-_5._den_19.9._-_Stepan/

Žádné komentáře:

Okomentovat