úterý 14. září 2010

Večeře s Meg a Evou

Meg s Evou
Po desetidenním výletu po Evropě se včera vrátila Meg! Když jsem kolem 11 přišel ze školy, zrovna vstávala. Chuděra byla z letu a cesty z letiště hodně unavená, protože toho moc nenaspala. Musela vstát, páč měla od 12 přednášku. Měl jsem v plánu navařit nějaké fajnové jídlo (masové kuličky se sýrem, omáčka a hranolky) na oběd, aby se pořádně najedla a odpočala. Nenechala se ale přemluvit, aby se na přenášku vyprdla a tak jsem vaření nechal až na večeři.

Vaříme :)
Trochu jsem upravil jídelníček a místo vařených masových kuliček se sýrem jsem chtěl udělat domácí cordon bleu (mleté maso s kořením, vevnitř toho sýr a celé obalené a osmažené). Cestou ze školy jsem se stavil v obchodu, abych koupil strouhanku (zbytek surovin jsem už měl nakoupeno) ... ale jaké bylo mé překvapení, když jsem se po marném hledání zeptal shop assisstenta a ten mi řekl, že hotová strouhanka se koupit nedá, že si to lidi dělají sami a že si můžu zadarmo vzít odřezky z chleba (lidi v obchodě používají kráječ a ty špičky obvykle nechávájí tam) ... vzhledem k tomu, že jsem strouhanku potřeboval tak nějak rychleji než za několik dní až se pečivo vysuší a navíc nemám struhadlo ani mlýnek, tak jsem se na strouhanku vyprdl a udělal to přírodně, bez obalu (ale stejně mi to přijde divné, že tady v tak vyspělé zemi nemají balenou strouhanku a my na východě takový luxus máme :)). Jako příloha vařené brambory a vařená zelenina. S čerstvou cibulí, kečupem a sweet&sour chilli omáčkou se to osvědčilo jako dobrá kombinace. K tomu jsem otevřel pivka (nelakoholická - jsou mnohem, mnohem levnější), která jsem měl pro takové příležitosti v lednici.

Na večeři přišla ještě kamarádka Meg (Eva z Maďarska) - taky moc milá a správná slečna. Jídlo Evě i Meg chutnalo a měli jsme moc fajnový večer - Meg nám vyprávěla o svém Eurotripu (taky nám oběma donesla dárečky -švýcarskou čokoládu), trochu jsme se pobavili na účet naší španělské spolubydlící, zavzpomínali na mormony, zastříleli si ze světélkující zbraně ... prostě pohodka :) Přestože jídla bylo dost (ještě něco zbylo na další den), Meg nám chtěla taky něco uvařit - ukázat jak se jí v Americe :) Otevřela svojí spížku a odtud na nás vykouklo asi patnáct balení "Cheese macaroni" - tj. těstoviny se sýrem v prášku - instatní jídlo. Uvaříte těstoviny, přidáte prášek a je to. Meg to dovezla sestřenice se kterou byla na tom Eurotripu, páč je to její nejoblíbenější jídlo. Chutnalo to jako jakékoli jiné jídlo z prášku - s Evou jsme to neuměli moc ocenit, halt my z východu jsme spíš na to vlastnoručně udělané.

Co je pěkně blbé je, že se s Meg zase dost dlouho neuvidíme :( Já ve středu odjíždím na 5 dní na ten trip na Lofoty a vracím se v neděli / pondělí ... Meg pak den po mojem návratu odjíždí na týden do Stavangeru ... je blbé jak se furt míjíme ... mnohem častěji vidím (a ještě mnohem častěji slyším, prože jsou hluční, jen co je pravda) ty španěly než Meg :/

Každopádně až se vrátí ze Stavangeru tak už to bude lepší - Meg má 2. října narozky a bude oslava :) V duty free shopu se nakoupil nějaký alkohol, Meg ve francii koupila nějaké 14 let staré růžové víno ... bude to fajné! A taky jsme se na třetí víkend v říjnu (od pátku 15.) domluvili s Meg a Evou na společný cabin trip k fjordu na severu (cabin trip = pronajmem si malou chatku) - má to být prý nejhezčí fjord a podle fotek je to naprosto parádní! Seženem ještě další lidi, abychom naplnili auto (v případě většího zájmu dvě auta :)) Těším se!

Jinak další novinkou je, že máme od včera na bytě mikrovlnku. Donsli ji ti španělé. Meg ji hned ráno použila na vytvoření dalšího instantního jídla (tentokrát, ale z normálních surovin :)) - strouhaný sýr zabalený v tortile s kečupem a zapečené v mikrovlnce. Je to rychlovka a může to být dobré, taky to někdy vyzkouším. Večer se mě španělka zeptala - "Did you use the microwave?!". Když jsem odpověděl, "Yes, we did ... so?", očekával jsem další přednášku typu "I don't touch your things, don't touch my!", Meg očekávala to samé a už se začla ze svého pokoje hihňat (což mě samozřejmě taky přivádělo k smíchu, když jsem se na ni kouknul, ale udržel jsem se). Každopádně přednáška se nekonala, španělka jen chtěla vědět esli to funguje, protože to s těma ostatníma našli ležet venku vedle kontejnerů ... Funguje normálně - jen je potřeba to pořádně umýt. A vypadá to teda, že to snad nechá i v kuchyni a neodnese si to do svého pokoje .... když to bylo zdarma. Což mě jinak přivádí na myšlenku, že asi není marné poohlídnout se kolem kontejnerů - jsou tam občas fajnové věci. Předevčírem tam poblíž Mandy našla ta pivka, včera ta mikrovlnka ... ;)


Žádné komentáře:

Okomentovat