úterý 16. listopadu 2010

Pečení buchet

Už ani nevím jak jsme se k tomu dodstali, ale nějak jsme se se Snadrou bavili o pečení a ona že by chtěla upéct nějaké buchty, které viděla na obrázku na internetu, ale že neví jak na to. Až nápadně se podobaly buchtám, které jsme hodně často doma pekli, když jsem ještě chodil na gympl. Doma jsem s tím pečením dost často pomáhal, takže mám jakési know-how. Nechal od mamky poslat recept a se Sandrou jsme se domluvili, že to spácháme u ní ve čtvrtek opoledne.

Hrnečku vař
Od začátku mi bylo jasné, že bude potřeba udělat trochu osekanou verzi a bude potřeba trochu improvizace, páč např. tuk Omega tady asi těžko koupím a rozinky v tuzemáku asi nenamočím, že :) Chtěl jsem to udělat s tvarohovou náplní nebo s povidly, tak jsem na to zvyklý, jenže se objevily další problémy... Tady se tak nějak nedá koupit tvaroh a povidla též ne (anebo jsem to tam prostě nenašel) ...


Takže jsme zaimprovizovali ... místo tvarohu jsme použili kyselou smetanu a místo povidel normální marmeládu ... Toto má samozřejmě značné nevýhody a to zejména v konzistenci - oboje je znatelně řidší než originální ingredience. Snadra též chtěla udělat várku s čokoládovou náplní, takže jsme jeden plech udělali s čokoládou (to bylo nejsnažší, protože to mělo dobrou konzistenci).


Těsto se nám povedlo, bylo to tak jak to má být (možná jen příště malinko méně mouky, protože to pak bylo o něco více hutnější než by mělo, ale nic podstatného). Po menším boji se nám povedlo zabalit ty koláčky s těmi náplněmi (obzvláště s tou marmeládou to byla morda, protože je dost řídká), namočili jsme to ve vajíčku, posypali posypkou a vrazili do trouby.



Výsledek na první pokus nebyl nejhorší, ale určitě je co zlepšovat, ale se Sandrou jsme si hlavně užili ten proces pečení jako takový což je to hlavní :) Ty buchty nakonec vypadaly mnohem líp než chutnaly, protože ta náplň ze smetany byla spíš jako těsto (abychom to zahustili, tak jsme tam vrazili trochu mouky). Každopádně čokoládové a marmeládové byly fajné. Donesl jsem domů talíř buchet na ochutnávku pro Meg a ta z toho byla nadšená, zdlabala je jak zamalda :)

2 komentáře:

  1. ahoj, zkus příště udělat makové buchty :D
    Slyšela jsem, že mák je v mnoha zemích považován za opiát v jakémkoli množství a mohli byste získat pověst ostrých hochů :)

    OdpovědětVymazat