sobota 28. srpna 2010

Praní špinavých pe ... fuseklí

Derivace matic a další chuťovky :)
Včera byla první přednáška numerické matematiky (to je ten předmět, kde už jsem dvakrát nebyl). Ze začátku to bylo docela v pohodě, pak ale borka co to přednáší začla z ničeho nic nějakým způsobem derivovat matice (wtf?!) a začly se jí tam objevovat nějaké proměnné, které nezadefinovala ... a vůbec se nám to prostě moc nelíbilo (asi proto, že jsme druhé půlce přednášky kulové rozuměli), takže jsme s Pepou provedli můj plán B s kódovým označením "kryptografie". Tj. přesně to, co jsem avizoval - místo přednášky "Numerical mathematics" jsme si zapsali "Cryptography". Můj plán měl krom jiného i velmi příjemný vedleší efekt - máme teď naprosto volný pátek :) Což znamená více možností pro podnikání výletů apod.

K večeru jsem se docela nudil a protože bylo venku moc hezky, zavolal jsem Pepovi ať vezme frisbee a jde ven. Přidala se ještě Sandra a Mandy a šli jsme si zaházet do parku k pevnosti (tam, kde jsme měli BBQ s informatikama minulý týden). Viděli jsme naprosto nádherný západ slunce - opravdu krásný pohled na fjord a světlo od něj se odrážející. Mraky byly zvláštně červené (torchu jinak než to můžem vidět u nás doma), prostě paráda! Jediná škoda, že Pepa neměl foťák ... ale určo to není poslední příležitost, takže i fota snad budou :)

Frisbee jsme hráli i v kampusu
Dneska jsem si byl poprvé vyprat. Vzhledem k tomu, že jsem v těchto ohledech značný neschop, byl jsem moc rád, že se Sandra nabídla, že tam půjde se mnou a pomůže mi s tím. Koupil jsem jakýsi prášek na barevné prádlo (prý jsem to docela i trefil!) a v 9 jsme se sešli před prádelnou. Myslel jsem si, že v tuhle dobu v sobotu ještě celé koleje spí a že tam bude pusto prázdno, opak byl pravdou. Byli jsme rádi, že jsme našli dvě volné pračky (Sandra si taky nakonec šla vyprat). Nastavili jsme (no, spíš Sandra nastavila) všecky hejblátka, točítka a tlačítka a pračka ohlásila, že to bude trvat necelou hodinu. Systém tady mají poměrně dobrý - každý na začátku (při registraci na koleje) dostal čipovou kartu, kterou se za pračka aktivuje a automaticky mi na příštím účtu za bydlení strhnou přísušnou čásku.

Na tu hodinku než se dopralo jsme se stavili ke mě na čaj. Vzhledem k tomu, že není na pokoji moc kde věci sušit a venku taky ne (navíc kdykoli může začít pršet), rozhodli jsme se po vyprání použít ještě sušičku. To byl malinko problém, protože je jich tam jen 5 (praček je asi 15) a všecky byly plné. Za chvíli se ale jedna uvolnila, narvali jsme tam všecky svoje věci a sušička nám řekla, že máme přijít za hodinu a 20 minut. Když jsme tam přesně po té době došly, sušička nám suše oznámila, že chce ještě další půlhodinu ... fakt nevím jak to časování funguje (nefunuje?). Každopádně mám úspěšně vyprané všecky věci ... jediným problémem jsou kalhoty ... ty se totiž v té sušičce tak trochu zmačkaly, jen co je pravda. Dmitri si ale kupoval žehličku, tak se k němu někdy stavím a snad to dám nějak do kupy ... uvidíme :)

Jinak jsem se poměrně rozšoupl, páč jsem si tady koupil vajíčka (balení po 12 kusech jedné značky stálo stejně jako balení o 6 kusech značky jiné, takže jsem samozřejmě zvolil větší balení, přestože bych normálně s 6 vajíčky bohatě vystačil). Další věc, kterou jsem koupil byla flákota slaniny. Ani jedno nepatří mezi levná jídla tady, ale člověk potřebuje trochu změnu a taky trochu jiných živin než jen vločky a burákové máslo, že :)

Dneska je první trénink gymnastiky, kam se jdu podívat. Měla by to být gymnastika všeho druhu - od trampolíny přes hrazdu až po kruhy. Tohle mě v tělocviku dost bavilo, takže to rozhodně jdu zkusit, houpat se jako opička na kruzích je něco co v Brně člověk jen tak běžně nedělá ... :)

Žádné komentáře:

Okomentovat