neděle 22. srpna 2010

Mini hike & první vaření

Na dnešek už nebyl žádný společný program, takže jsme si museli vymyslet program vlastní. To tady zatím nevypadá jako velký problém, je tu spousta možností se realizovat - zejména co se sportu a jiných aktivních záležitostí týče.

S Pepou a Alicí jsme tedy vyrazili na další hike v okolí Trondheimu. Počasí se ráno zdálo velmi pěkné - bylo téměř jasno a svítilo sluníčko, nicméně, jsme v Norsku, takže během půl hodiny se zatáhlo a začlo poprchávat. Každopádně dá se předpokládat, že tohle je jedno z lepších počasí, které tady zažijeme, takže jsme neváhali a na hike šli i přes mírný déšť, protože chceme využít "dobré" počasí co nejvíc a být venku a prochodit to tady.

Vyrazili jsme v 11 z Moholtu směrem k jezerům na západě. Nebylo nás 150, takže jsme mohli mít i trochu rozumější tempo. Nicméně nikam jsme se nehnali a byla to spíš procházka než hike, ale viděli jsme zase Trondheim z jiného úhlu a být v lese je pro mě vždycky příjmené, takže jsem si to užil. Podél cesty každou chvíli bylo maliní se zralými malinami, takže jsme si samozřejmě udělali přestávky na doplnění vitamínů :) Ovoce i zelenina je bohužel v obchodech dost drahá, takže každá taková příležitost je cenná.

Jinak dnes jsem si tady poprvé vařil na kolejích. Ne, že bych předtím neměl hlad, ale až do teď se mi nějakým způsobem dařilo někde se najíst zdarma. Snídani tady řeším vločkami s mlékem nebo bílým jogurtem, což je relativné levné ale hlavně rychlé. Navíc jsme taky na bytě neměli žádné hrnce a pánev, takže jsem takticky vyčkal až to holky nakoupí, což se samozřejmě stalo (na tomto místě bych rád podotknul, že nejsem až takový hajzlík, abych je nechal nakoupit všecko, taky jsem koupil nějakou misku a talíře ... ale je pravda, že oni toho nakopili značně víc - včetně věcí do koupelny ... na druhou stranu např. Rachel říkala, že si tady musí koupit nějaké zimní oblečení, že si s sebou moc nevzala, takže bude asi dosti při penězích, protože oblečení je tady drahé, jen co je pravda. Obecně se to děvče asi nebojí utratit peníze - dnes např. byla na projížďce lodí za 70 EUR ... :)

Vraťme se ale k tomu jídlu. Asi není těžké uhodnout co to bylo zač :) Byly to samozřejmě těstoviny (špagety) s rajčatovou omáčkou, párkem a sýrem. Krom sýru se jedná o velmi levné (na norské poměry) suroviny. Jídlo se povedlo, navařil jsem toho na 3 porce, 2 už jsem snědl, třetí bude asi na večeři, nebo na zítra, uvidíme.

Vím, že to bude znít asi jako bych byl totální neschop, ale když jsem si chtěl dát po návratu z dnešního výletu tu druhou porci, uvědomil jsem si, že vlastně nevím jak ohřát takové špagety bez mikrovlnky. Už jsem si na mikrovlnku tak zvykl, že je to pro mě nepříjemné jí nemít :) Naštěstí Rachel koupila pánvičku, na které se to ohřálo bez problémů ... ale mikrovlnka je mikrovlnka no :)

1 komentář: