sobota 21. srpna 2010

Druhý den

Druhý den jsme měli na programu imatrikulaci prváků ... ani jsem tam nechtěl jít, protože moje vlastní imatrikulace byla pěkná pruda a nuda. Plánoval jsem spíš, že zajdu konečně na internet sepisovat nějaké ty zážitky (protože jak je vidět, mám troche zpoždění). Nicméně Pascal s Alicí nás přemluvili a nakonec jsem já i Pepa na imatrikulaci šel ... dobře jsme udělali!

Imatrikulace v zahradě kampusu
Jedak se to konalo venku v zahradách kampusu, kde se prezentovaly různé studentské spolky - především sportovní a druhak tam bylo postavené podium jak na nějakém rockovém koncertě - opět dobré znamení. Nabrali jsme si letáčky, porotože tady chceme hodně sportovat. Je to dobře vymyšlené - člověk zaplatí poplatek za semestr a pak může chodit víceméně kamkoli, na libovolný sport. Chvilu jsme samozřejmě postáli u stánku místích Nerds :) Vyřešili jsme si jejich Hello world quiz (bylo tam asi 40 programů napsaných v různých jazycích a měli jsme rozpoznat co je to za jazyk), oni nás pochválili, řekli nám, kde jsou laby s Linuxem a dali nám wafle s marmeládou. Byly výborné - ano byly zdarma. Za chvíli měla začít imatrikulace, takže jsme rychle natlačili ty wafle, šli si pro druhou dávku, natlačili i tu a pak šli k jinému stánku pro další wafle, abychom mohli jíst i během imatrikulace :)

Imatrikulace začala tím, že na podium nastoupili akademičtí hodnostáři v hábitech - klasika. Rektor měl projev (v norštině, ale na světelné tabuli bylo vše přeložené do angličtiny, takže rozuměli všichni). Netrvalo to dlouho (náš děkan Zlatuška by se mohl poučit) a byl to poměrně dobrý projev. A pak zaačla zábava. Začla hrát muzika - nějaké norské písničky, rockové, jiné ... prostě paráda. Nejlepší byla skupina, kde byly bicí a trombón (asi, nevím přesně co za žestě to byly). Znělo to úplně božsky. Zpěvačka byla výborná. Pak proběhly nějaké scénky od studentů a jiné, bylo to prostě hodně dobré. Takhle bych si taky dokázal představit naši imatrikulaci ...

Asi dvě hodiny po imatrikulaci nás čekal program podle studijních oborů, každý měl něco jiného ... nás čekalo BBQ - co víc si přát - další free food :)

Já a Pepa kecáme se Stefanii
BBQ bylo opravdu, ale opravdu skvělé - domácí hamburgery, párky na grilu obalené v nějakém jejich speciálním těstíčku, ale hlavně losos udělaný v alobalu - lepšího lososa jsem ještě neměl. Na obědě jsme pokecali se dvěma koreikama, nejdřív byly trochu plaché, ale pak se rozmluvili líp a bylo to fajn. Nicméně jejich angličtina opět nic moc. Poté co jsme si šli (jako obvykle) podruhé přidat, jsme se přidali k dvojce Řeků - Dmitrimu a Stefanii. Hodně fajn lidi, mají dobrou angličtinu a jsou správní.

Luxusní BBQ - burger, losos a grilovaný párek

Odpoledne nás čekal informační meeting s ostatními studenty informatiky (v místním podání spíš IT, ale to je fuk). Studentům, kteří dělají vedoucí pro nováčky se říká "fadder", naši fadderové se jmenují John (kterému ale všichni říkají Jesus :)) a Jenny.

Večer jsme byli pozvaní na "informatickou" startup party k Jenny domů s tím, že se pak později přesunem do centra do klubu. Šli jsme si s Pepou na tu akci koupit nějaké pivka. Nyní by se asi slušelo říct jak je to tady s alkoholem, páč si asi všici myslí, že je to tu drahé ... a ano, opravdu je to tu drahé jako prase. Nejlevnější půllitrová plechovka piva stojí 16.5 NOK ... většina však nejde pod 30 NOK. O tvrdém alkoholu raději ani mluvit nebudu. Každopádně jsme měli na pivko chuť a tak jsme si dvě koupili.

Party u Jenny (pozdnější hodiny)
Party byla naplánovaná na 18:00, přišel jsem před Jennin barák (byla to jen jiná budova na kolejích, kde taky bydlím) 18:15 a přede dveřmi jsem potkal 3 týpky, kteří tam postávali tak jsem se jich zeptal, esli jdou taky na tu party a oni, že jo ... tak jsem se jich zeptal proč teda nejdou dovnitř a oni, že neví esli je to správný barák ... prostě tam stáli jako ocasi a to byli prosím pěkně norové ... ale informatici, no :) Tak jsem hnedka chytl týpečka co vycházel z budovy, ten nám otevřel a už jsem zvonil u Jenny. Ta nás přivítala, hnedka vytáhla nějaké chipsy (free food again, yeah!). Začalo to jako opravdová "party na fakultě informatiky" týpečci tam seděli jako ocasi a nic neříkali ... bavil jsem se akorát já, Jenny a její kamarádka. Ne že by mi to vadilo, ale týpci byli divní :) Pak naštěstí přišlo silné jádro starších studentů (služebně starších na univerzitě, většina lidí tady jsou stejně staří, spíš mladší než my) v čele s Jesusem a Howadem (nevím jak se to píše, ale říkají mu hovad :)) Ti konečně rozproudili akci a začli se s náma hodně bavit. Za chvíli nám dolšy pivka, tak jsme chtě něchtě museli jít koupit další :) Než jsme se vrátili skupina se opět rozrostla a přesunuli jsme se ven, protože bylo nádherně. Kecali jsme a bavili se asi do 22:30. Pak ostatní šli do centra, nám se už nechtělo, byli jsme unavení. Na cestě do našich budov jsme ale narazili na další dvě party ... začli jsme se bavit s nějakou norskou slečnou a ještě chvíli tam pobyli ... už nevím jak, ale někde jsme zase splašili free food (nějaké párky) a taky free beer, prostě pohodka ...
Když jsem se vrátil na svůj byt konečně tam byli všichni ostatní spolubydlící ... mno spíše byly všechny ostatní spolubydlící, protože to jsou samé slečny :) No kidding.

O slečně ze Španělska jsem už psal, ty další jsou ze Srbska - Mickey a z USA - Megan. Zejména Megan je opravdu milá ... a pěkná. Dost sportuje, takže její postava je ... no prostě sportovní :)

Zkrátka na ubytování si tady člověk skutečně stěžovat nemůže!

2 komentáře: