neděle 22. srpna 2010

Bydlení

Nějaké střípky informací okolo mého ubytování tady v Trondheimu byly v předchozích příspěvcích. Ještě jsem ale nenahodil žádné fotky a nějaké ucelenější info, takže se pokusím situaci nastínit teď :)

Situace se má tak, že je to naprosto parádní ubytování - ve všech ohledech ...

Koleje, kde bydlím se jsmenují Moholt. Adresa je Herman Kragsvei 15, room 44, kdyby mi chtěl někdo něco pěkného poslat ;) Na stejných kolejích bydlí i Pepa, jen v jiné budově. Bylo velké štěstí, že jsme ty koleje získali. Včera jsem se v autobuse (guided bus tour) bavil s dvěma holkama, které nedostaly vůbec ubytování, nic ani nesehnaly a bydlí pořád v "Roof over your head" - to je organizace, která cizincům (studentům) vždy za jakýchkoli okolností bez otázek poskytne relativně levné ubytování přes noc.

Proč jsou ty koleje tak super?
  • luxus - mám vlastní pokoj, poměrně velký - v ČR by tam byli ubytovaní (minimálně!) dva studenti, ve společné místnosti jsou dvě (velké) ledničky a každá má dost velký mražák, máme velký sporák s troubou a dvě kuchyňské linky (ta jedna je teda jenom linka bez dřezu, ale na přípravu jídla ideální), v koupelně jsou dvě umyvadla, takže se dají běžné činnosti jako čištění zubů ráno paralelizovat a tak si nikdo nezavazí
  • cena - na norské ceny, jsou moje koleje extrémě levné ... norové říkali, že je to v podstatě hodně low-level (měli by jet do ČR, aby zažili low-level koleje :))
  • spolubydlící - totálně tady neřeší kdo s kým může a nemůže bydlet - ano, bydlet se třeba holkama je prostě fajn :)
  • lidi okolo - většina mých kamarádů tady bydlí taky v Moholtu, takže není problém se sejít, udělat společné jídlo, podniknout společné akce, vypůjčit si něco (např. jsem zjistil, že mám docela problém být bez muziky - jsem zvyklý pořád něco poslouchat na kompu, ale když nemám komp nemám ani muziku a to byl problém, naštěstí tu ale jsou zmiňovaní hodní lidi ... Alice mi půjčila svůj mp3 přehrávač, takže krize byla zažehnána).
  • dostupnost - je to 15 minut pěšky do mojí školy (kampus Gloshaugen) a stejně tak 15 minut do druhého hlavního kampusu tady (Dragvoll), vzhledem k tomu, že si nechci kupovat jízdenky a jezdit busem opravdu výjimečně, jen když nebude zbytí, je to ideální, kolem cesty je navíc zeleň (není to cesta pro auta, jen kola a pěší), takže tak
  • basements - v některých budovách ve sklepě jsou bary, kde se pořádají pravidelné party, každý basement patří specifickému spolku (obvykle jsou spolky podle toho co kdo studuje), ale není problém jít kamkoli bez ohledu na příslušnost k danému spolku, shodou okolností v mé budově je basement informatiků - tj. lidi kolem Jesuse a Howada :)
Nakonec bych chtěl upozornit, že fotky, které tu jsou, jsou focené u Pepy. Tj. pokud chcete vědět jak vypadá můj byt, odmymslete si mikrovlnku, pánve a talíře :)

2 komentáře:

  1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj, jedu do Trondheimu studovat tenhle srpen a plánuju, že pojedu s pár lidma o týden dřív, procestovat kus Norska a skončíme v Trondheimu. Nevíš, jestli by bylo možné, aby na koleji 1-2 noci u mě přespali? Kontroluje se to hodně, příp. je to možné udělat nějak "oficiálně" :-)? Mimochodem moc pěkný blog a nejspíš super zážitky, už se tam těším :)...

    OdpovědětVymazat