neděle 5. února 2012

Rumunsko - 27.1. - Odjezd z ČR

Od začátku bylo plánování našeho letošního zimního tripu do Rumunska - přechod Fagaraše - pro mě docela hektické. Díky zařizování věcí kolem bytu a jiných záležitostí jsem vůbec nestíhal. A když jsem víkend před tím jel ještě do Polska už nezbylo moc času na nějaké velké přípravy.

Zejména problém byl, že jsem měl některé věci, které jsem s sebou potřeboval (jako např. zimní budu a goráčové rukavice) doma ve Zlatých Horách. Musel jsem si teda vzít dovolenou už na pátek 27.1. a ve čtvrtek jít dřív z práce a jet domů pobrat věci a brzo ráno v pátek jet do Přerova, kde jsme se měli potkat s Kajošem a nastoupit do vlaku směr Sibiu, kde jsme se pak v Břeclavi potkali i s Pepou.

Bylo to logisticky pro mě pěkně nahouby, protože ze ZH se dostat do Přerova jindy než brzo ráno v postatě nejde, takže krom toho, že jsem se pořádně nevyspal jsem měl v Jeseníku a v samotném Přerově poměrně dlouhé čekačky. Nicméně ty jsem vyplnil psaním dopisu, takže to docela uteklo.

Už od první chvíle, co jsme se potkali s Kajošem jsme zahájili naše ocasoviny a v těchto kolejích jsme jeli až do konce celého tripu - tak jak to má být! :))

Cesta vlakem s klukama mi ubíhala dobře - možná už jsem tak zvyklý na dlouhé cesty vlakem, že mi to ani nepřijde (vždyť za ten týden předtím jsem ve vlaku strávil alespoň 24 hodin - 16 do Varšavy a zpět, 4 do ZH a 4 do Přerova). Vlak nám jel přes Břeclav, Budapešt, Medias (to už je v Rumunsku) až do Sibiu - nejbližší velké město k horám, kde jsme chtěli začít.

Trochu nás naštval vlak, který jel z Budapešti do Mediasu - přestože to byl noční vlak, který jel přes noc, byly v něm naprosto nepohodlné sedačky s idiotsky umístěným stolečkem znemožňující jakýkoli pokus uložení se do horizontální polohy :/ (přestože jinak ten vlak na pohled vypadal hezky). O nějakém vyspání se u mě mluvit nedalo, kluci naspali trochu víc, ale taky žádná hitparáda (marně jsem vzpomínal na komfort vlaku z Varšavy, kde se sedačky daly skopit tak, že se spojily s protilehlou sedačkou a vytvořily postel).

Na hranici nás vzbudili celníci, kteří kontrolovali pasy - já jel na občanku - Rumunsko sice není v Shengenu, ale je v EU, takže stačí občanka. Už když jsme přestupovali v Mediasu uvítala nás mrtě zima. Do Sibiu jsme přijeli někdy kolem půl deváté ráno.

Žádné komentáře:

Okomentovat