sobota 7. září 2013

Itálie - 31.8., 1.9. - Bergamo a odlet do ČR

Původní plán byl zůstat ještě v sobotu v Riva del Garda, ale protože spojení odtama je více než špatné, zjistil jsem, že abych stihl let v neděli ve 12, musím se do Bergama dostat už v sobotu :/

To taky zahrnovalo najít si ubytování na jednu noc v Bergamu. Protože mi ale škola zaplatila už hostel v Riva del Garda (to se mi naštěstí podařilo ukecat v Rivě, že mi peníze za jednu noc vrátili), nechtělo se mi z vlastní kapsy si ubytování platit obzvlášť když nejlevnější hostel stál v přepočtu 1000 Kč na noc. Rozhodl jsem se teda vyzkoušet couchsurfing, o kterém mi kdysi řekla Iza. Princip téhle služby je jednoduchý, přihlásíš se na web, kde jsou registrovaní lidi, kteří nabízí přespání u sebe doma zadarmo po celém světě a napíšeš někomu kdo bydlí tam, kde chceš přespat. No a ten tě buď ubytuje nebo ne. Na oplátku ty zase někdy můžeš (ale nemusíš) ubytovat někoho u sebe doma. Je to hodně vychytaný princip - hlavně pro studenty, protože když člověk stopuje a pak bydlí u couchsurferů, jsou z toho hodně nízkonákladové výlety po celém světě.

Měl jsem štěstí a na můj request se chytil jeden Polák - Jacek - bydlící v Bergamu, takže jsem měl ubytování zajištěné (nebo minimálně přislíbené :))

Takže jsem jel ranním shuttle busem ještě organizovaným přes konferenci (nejlepší spojení, protože bylo přímé) a už v 8:30 ráno jsem byl v Bergamu na letišti. Odtud jsem se dostal do centra města (centrum je od letiště na rozdíl od většiny jiných měst opravdu blízko), abych ho prozkoumal, protože jsem od Tondy měl reference, že Bergamo je fakt pěkné a stojí za to ho vidět.

To se i potvrdilo. Tolik pmátek, muzeí, kostelů a historie na tak malém místě (historické centrum je na kopci uprostřed města) jsem nikdy neviděl. Koupil jsem si tzv. Bergamo card, což je karta za 10E, díky které může člověk jít do libovolného muzea a jiných památek na 24h aniž by platil lístek. Vyplatí se to už pokud člověk navštíví 3 muzea pokud je student a od 2 muzeí pokud nemá slevu.

Navštívil jsem asi 5 muzeí, věž s obrovským zvonem s vyhlídkou na město, katedrálu a několik kostelů. Bohužel ve spoustě muzeí je většina expozic jen v italštině, v některých mají aspoň letáky v EN, ale celkově dost slabé, na to jak turistické Bergamo je. Čekal jsem lepší zajištění, ale bylo to zajímavé i tak. Nejvíc se mi líbilo muzeum historie Bergama, které mělo nejzajímavější expozici. Krásná byla i katedrála a kostely, nádherně zdobené, ale hlavně tam nebylo tolik lidí jak třeba ve Sv. Vítovi v Praze, kde se člověk vevnitř ani nehne, tady bylo dalších deset lidí, kteří si to prohlíželi, takže člověk si to mohl v klidu projít a neprodírat se davy.














Po čtvrté odpoledne jsem už měl toho docela dost - ono se člověk po těch muzeích nachodí a je to mnohem víc únavné než celodenní čupání po horách - a tak jsem zkontaktoval Jacka a ten mi vysvětlil jak se k němu dostat. Bydlel celkem v centru (ne v tom historickém, ale centru moderního Bergama). Byl to v pohodě týpek co dělal pro Ryanair stewarda. Dobře jsme si pokecali. Jacek udělal večeři a popili jsme nějaké pivko. Šli jsme spát hodně brzo, protože jsme ráno v 5:30 museli vstávat, protože Jacek musel do práce. To samozřejmě znamenalo, že jsem musel vypadnout z bytu i já, přestože jsem měl let až ve 12, ale tak lepší mít nějaké ubytování než žádné. Navíc jsem se vyspal fakt dobře, protože jsem byl po celém dni sightseeingu dost unavený.

Ráno jsem si zašel na snídani ještě v Bergamu ale pak už tam nemělo moc smysl zůstávat, protože všechno takhle brzo ráno bylo zavřené, takže jsem odjel rovnou na letiště, kde jsem věděl, že hned vedle je velké obchodní centrum, kde jsem si chtěl zajít na oběd, koupit nějaké věci domů a hlavně jsem chtěl odeslat pohled Ize, který jsem měl už od Sirmione, ale nebyla příležitost ho odeslat. Ukázalo se, že koupit známku a najít poštovní schránku byl docela megaproblém, ale nakonec se podařilo.

Není moc kreativní strávit tolik hodin v obchoďáku, ale v dané situaci to bylo to nejlepší co se dalo dělat - ono to uteklo celkem rychle, v klidu jsem se naobědval a taky jsem se šel pokochat do potravin jak obrovský výběr potravin tam mají. Italské jídlo (jako připravené) mě nijak zvlášť neokouzlilo (jejich al-dente těstoviny považuju za nedovařené :)) ale ty možnosti, které mají v obchoďáku - tolik zajímavých, různých a od pohledu kvalitních surovin kolik si oni můžou koupit (a pro ně i za rozumné ceny), to jsem fakt záviděl. Zejména sekce čerstvých na ledu chlazených ryb a mořských potvor mě hodně lákala. Ale i sýry a jejich posciitta nebyla k zahození :)

Let domů byl opět na čas a v Praze jsem byl dokonce o pár minut dřív než bylo plánováno. Z letiště jsem chytl student agency autobus a v doma v Brně jsem byl v 7 večer jak na koni.

Žádné komentáře:

Okomentovat