pondělí 2. září 2013

Itálie - 27.8. - Výlet kolem Lago di Garda

Ráno mě čekal výlet kolem jezera. Byl organizovaný přes konferenci, takže to bylo autobusem a s průvodkyní. Byl jsem tam samozřejmě nejmladší, takže se nedalo moc s nikým bavit. Tzn. neužil jsem si to tak, jak by se dalo, kdybych tam byl s někým. Ale jinak to bylo parádní. Viděl jsem spoustu krásných míst. Objeli jsme prakticky celé jezero dokola. Část ze Saló do Sirmione (ostrov na jihu jezera) jsme jeli na lodi. Všechny ty vesničky kolem co jsme navštívili byly naprosto kouzelné. Úzké uličky, staré spojené baráky (tak správně staré - ne zničené, ale ne zrekonstruované tak, aby nevypadaly staře) s dřevěnými okenicemi, všude kavárny a všude plno zeleně. Bylo to opravdu megakouzelné - hlavně Sirmione.

Dost jsem ocenil to, že jsme měli průvodkyni, protože říkala věci, které bych se neměl vůbec šanci dozvědět. Hodně mě zaujaly informace o Mussolinim, který právě u jezera Garda měl svoje sídlo za 2. světové války - právě v městečku Saló (taky se republika v období 1943-45 jmenovala neformálně republic of Saló). Viděli jsme budovu, kde bydlela Mussoliniho rodina a taky luxusní sídlo, které zářidil svoji milence.

Z výletu jsme se vrátili později než bylo plánováno - někdy kolem 19:00. S Anett jsme se domluvili, že zajdem na pizzu. Zašli jsme do blízké restaurace, pizza bylo dobrá (nebyla nějak mega lepší než dobrá pizza co se dá koupit i u nás, ale měla fakt dobře udělané okraje, takže jsem s chutí snědl i je), dali jsme si i pivko (drahé a slabší - ale od Italů jsem ani nic jiného nečekal :)) a dobře si pokecali.




















Žádné komentáře:

Okomentovat