pondělí 18. srpna 2014

Azijský týden

Minulý týden byl u nás s Izou ve znamení Azie - přesněji řečeno ve znamení azijského jídla :-) A začalo to přitom velice nevinně - tím, že jsme si doma když u nás byla mamka se ségrou, v neděli, udělali sushi ...

V pondělí večer se u nás stavila kamarádka, se kterou jsme se začali bavit o jídle a nějak jsme zabrousili na to azijské ... mě se začaly připomínat všechna moje oblíbená asijská jídla - ať už thaiská, vietnamská nebo japonská, která jsem kdy jedl a dostali jsme na ně takovou chuť, že jsme hned v úterý šli nakoupit nezbytné suroviny a začali jsme vařit.

Věděl jsem co chci udělat i zhruba jak se to jmenuje, ale samozřejmě jsem neměl tušení jak se to dělá a co přesně za suroviny je potřeba a tak jsem googlil až jsem vygooglil recepty, které vypadli nejpodobněji tomu, co jsem měl a chutnalo mi.

A tak se stalo, že jsme nejdřív udělali domácí verzi thajského Pad Thai víceméně podle tohoto receptu: http://dobruchut.azet.sk/recept/19863/thajska-zelenina-s-kokosom-a-kesu/.

Bylo to brutálně dobré a tak mě to nakoplo v experimentování a další den jsem se pokusil uvařit vietnamskou klasiku - polévku Pho. Postupoval jsem podle tohoto receptu a bylo to super: http://www.apetitonline.cz/recepty/8102-vietnamska-polevka-pho.html

Z Pad Thai nám ještě zbyly suroviny a tak dalším jídlem mělo být opět thajské, podobné tomu co dělají v Brně, v Boku. Zelenina v arašídové omáčce s tofu anbo masem. Vyšel jsem z receptu jak na Pad Thai (viz výše) a upravil jsem to pomocí arašídového másla a bylo to ještě lepší než to první jídlo :-) Arašídové máslo do toho mrtě pasuje.

Takový týden si budem muset ještě zopakovat. Samozřejmě suroviny nejsou nejlevnější, ale když se na ně trefí v akci, tak je to v pohodě. A samozřejmě i bez akce se to vyplatí výrazně víc než si to koupit v nějaké asijské restauraci, které jsou mega předražené (zejména japonské a thajské).

Žádné komentáře:

Okomentovat