neděle 20. ledna 2013

Víkend na Vysočině aneb běžky na Apaluše

Tento víkend jsem strávil v perfektní společnosti na Vysočině.Někdy začátkem týdne jsem se dozvěděl o tom, že Honza Priessnitz pořádá běžky na jeho chalupě (kódové označení Apalucha) v Bohdalově na Vysočině. Původně jsem měl na víkend jiné plány a hlavně nemám v Brně běžky, takže jsem o tom ani moc neuvažoval, nicméně ve čtvrtek byl herní večer s outdoorovýma lidma U dobré kozy, kde byl i Honza a Zuzka a další lidi, kteří jeli na víkend na Vysočinu až se stalo to, že jsem si od nich popůjčoval výbavu a v pátek v 6 odpoledne po práci jsme z autobusáku odjížděli směr Bohdalec!

Chalupa byl starý barák po babičce, který je neobývaný (slouží jako chata na akce) a tak jsme museli pořádně zatopit, protože všecko bylo studené a zamrzlé. Docela trvalo než se poměr toho, kde je tepleji obrátil ze strany venku na stranu interiéru :) S pomocí svetrů a pana Bechera jsme to ale zvládli a pak jsme až dlouho do noci (= do dalšího dne rána) hráli hry a kecali. Nejvíc nám zabrala hra Time's up, která byla parádní. Potom se strhla debata o prezidentech a pak o exorcismu a jiných hlubších tématech - tam už to nebyla ani tak debata jako Honzův monolog, ale bylo to zajímavé ... je nutno přiznat, že jsem si uvědomil, že jsem mnohem více materiálně zaměřený než mnozí jiní (materiálně nikoli ve smyslu na materiální věci, peníze apod., ale ve smyslu víry v něco).

Protože jsme šli spát až někdy ve tři ráno další den jsme vstali až někdy po jedenácté :) Nikam se nespěchalo, protože sněhu venku nebylo zas tak moc a bylo jasné, že ty běžku budou takové slabší. Nicméně po snídaní (mno, ono to bylo vlastně po obědě, protože to bylo kolem jedné) jsme vyrazili do okolních vesniček. Sněhu opravdu nebylo moc (tak 10 cm), ale na loukách, kde byla tráva se dalo dobře, podél cest taky a na polích sice skluznice dostala zabrat, ale taky se dalo. Bylo to stejně super, přestože jsme toho zas tak moc neujeli - byly to první letošní běžky a nikdo nic nechtěl hrotit - cílem bylo dojet do hospody v jiné vesnici a to se povedlo. Tam měli zrovna nějaké zabíjačkové hody, takže jsem měl jelítko, ovar, jitrnici a tlačenku. Super. Zapili jsme to pivkem a domů jsme za tmy čupali pěcha, protože by to na lyžích bylo o hubu.

Doma jsme pak začali hrát aktivity a hlavně zpívat - zpívalo se hodně a dlouho, české, slovenské i anglické písničky. Myslím, že tak 3 h v kuse se hrálo a zpívalo a to bylo naprosto boží. Kytara a zpěv ve společnosti super lidí, to je něco, co fakt můžu. Spát jsme šli opět kolem třetí.

Ráno jsme se vzbudili před dvanáctou a tak z původního plánu jít na pěší výlet (protože na běžky fakt nebylo dost sněhu) docela sešlo. Nicméně po snídani - kterou jsem jel dál v duchu vepřových hodů, protože Honza měl na chatě sádlo se škvarkama, mňam - jsme se já, Zuzka, Fiki, Barča a Martina vydali na procházku po okolí.

Pak už jsme jen poklidili a vyšli do Sklenného (asi 4km pěcha) odkud nám jel vlak do Brna. Cesta vlakem utekla rychle a naprosto spokojený jsem došel dom. Výborný víkend, opět se potrvdilo to, že neočekávané akce jsou nejlepší :)





Žádné komentáře:

Okomentovat